Taylor Swift ve Selena Gomez gibi ünlülerin tercihi olan İtalyan lüks spor ayakkabı markası Golden Goose, eskitilmiş ayakkabılarıyla 2 milyar dolarlık bir dünya markasına dönüştü. Şirket, özel sermaye şirketi Permira’nın desteğiyle Milano borsasında halka arz edildi ve 1.86 milyar euro’luk (2 milyar $) değerleme hedefledi.
Peki Golden Goose’u bu kadar popüler yapan nedir?
Moda uzmanları, Golden Goose’un başarısını “casualisation” yani daha az resmi kıyafetlere yönelik eğilime bağlıyor. Rahat ve şık tarzın ön plana çıktığı günümüzde, Golden Goose’un eskitilmiş ve kullanılmış görünümü bu trende uyuyor.
ÜNLÜ ETKİSİ
Taylor Swift, Selena Gomez, Kendall Jenner ve Gigi Hadid gibi birçok ünlünün Golden Goose ayakkabıları giymesi markanın bilinirliğini ve popülerliğini artırdı.
Golden Goose ayakkabıları, İtalya’da el işçiliği ile üretiliyor ve yüksek kalitede malzemeler kullanılıyor. Bu da markaya prestij ve lüks bir imaj kazandırıyor.
Bu ayakkabılar sınırlı sayıda üretiliyor ve bu da onları daha özel ve çekici hale getiriyor.
TÜRKİYE’DE FİYATI 15-30 BİN TL ARASI
Golden Goose, sosyal medya ve influencer pazarlaması gibi modern pazarlama stratejilerini kullanarak hedef kitlesine effectively ulaşmayı başarıyor. Türkiye’de de Golden Goose ayakkabıları 15.000 ila 30.000 TL arasında fiyatlarla satılıyor. Bu fiyatlar, markanın lüks ve özel konumunu yansıtıyor.